Sy en leksakskub.

 
Börja med at ta dig till madrassaffären där dem skär ut kuber åt dig.
Jag har valt 10 gånger 10 cm.

    
 
Sen rota lite bland dina tyger och hitta sex tyger som matchar varandra.
Denna gång valde jag olika slags tygsorter.
Tygerna är 12 gånger 12 cm eftersom du behöver sömnmån.
 
 
 
 
testa dig fram hur du vill att dem ska sitta, genom att sätta fast med nål.
 
 
 
Nåla sedan ihop fyra i rad och glöm inte bort att sätta i band om så önskas.
Jag kör fyra gånger med raksöm över banden så den inte kan ryckas ur (plus overlocksömmen sen).
   
 
 
När du syr ihop dessa sy INTE ända ut i kanterna, utan spar 1 cm per sida.
Det är lite bökigt på en overlock. Men använder du vanlig raksöm behövs det sicksack.
 
 
Nu ovelockar jag det hörnet som sys ihop förhand på slutet.
 
 
Nu sätter du på de två sidorna som fassas.
Jag sätter dem som ett T. Alltså på en ende på min radda med de fyra tygerna.
 
Nu är det dags för det jobbiga!
Alla sidorna ska sättas ihop. Jag tar en per sida osv.
Nu ska du sy över hela tygbiten. Men eftersom vi lämnade sömsmånen förut blir det lättare nu att få till hörnen snyggt. OBS! Glöm inte band om så önskas.
  
 
 
Nu till det tråkiga. Sy för hand ihop din kub.
Sen är den klar.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jennifer

Är det någon speciell madrassaffär du tänker på eller rent allmänt?

Svar: I uppsala ligger dem på dragabrunn.
None None

2013-09-27 @ 13:16:19


Skriv gärna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0