Söndag. Delat ut färdiga beställningar, sytt, broderat och bloggat!

Hej på er! Tiden min har varit knapp och bloggen har fått lida lite. Önska att dygnet hade flera timmar och att jag var piggare. Har blodbrist för tillfället men det ska det bli ändring på imorgon då jag ska få järndropp på sjukhuset.
 
Idag blev det en trevlig promenad i solen. Delat ut två färdiga beställningar som var från öppet hus. Jätte fina mössor.
 
Vårmössor. Snygg syskon matchning.
Tyg: ugglor ljusrosa och ugglor lila.
 
Nyheten Duomössa! Sista tyget av renarna gick till att göra denna fina duo.
 
Nyheten Duomössa!
TygCerise med blommor och Prinsessa
 
Vårmössa.
TygApor och elefanter.
 
Har även broderat på en duomössa idag men den får ni se bilder på lite längre fram. Den är till ett sammarbete med en annan blogg. Så håll lite utkik på bloggen om en tävling. Alltså en extra tävlig förutom den som ligger på facebook.
 
Sytt upp en ny storlek. Så det blev lite rita av idag också.  
 
   
 
Eftersom min kropp har varit trött och det har varit mycket med öppet hus och beställningar har jag försummat prematur bloggen som jag har. Ni som inte vet om insamlingen till Neo på Akademiska sjukhuset så driver jag den. Jag startade insamlingen för att vi fick ligga på avdelningen när Luna föddes. Hon föddes i vecka 38+0 men betädde sig som en förtidigt född bebis. Kunde inte andas och hade jätte mycket gulsot. Allt gick bra för oss till slut men vi kämpar fortfarande med hennes vikt.
 
   
 
Vi fick en nalle inne på avdelningen för det var jul. Denna gåva blev så stor för oss. Det var sådan underbar känsla att någon där utanför tänkte på oss. Denna gåva och brist på små klädergjorde så att jag sätte igång insamligen till neo. Nu är det inte nallar jag samlar in eller syr utan prematurkläder.
 
Luna gick ner till 3200 gram och hon behövde storlek 44. Tänk då hur små kläder de riktigt förtidigt födda barnen behöver!? Nu ska förtidigt födda barn gärna vara hud mot hud. Men de behöver självklart kläder dem också. Kläderna i affärena i Uppsala är rent ut sagt tråkiga. Inga roliga färger. Ljusa, baby rosa eller baby blå. Det är även brist på storlek 38 i affärerna.
 
Insamligen består inte endast av mig Therés Lindén utan av många andra. Flera som syr och företag som skänkt tyg. En kan inte göra allt men alla kan göra något!
 
Här kan du läsa om oss som sytt: http://prematurbarn.blogg.se/category/vi-som-stottar-initiativet.html
 
Vill du vara med och hjälpa: http://prematurbarn.blogg.se/category/sa-har-kan-du-hjalpa.html
 
Och här har du adressen till bloggen:
http://prematurbarn.blogg.se/
 
 


Kommentarer


Skriv gärna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0