Gardiner.. walk in closet!

Gardiner är det värsta jag vet. Har inga argument för att ha men blev snyggt nu till mina stora dotters nya (mini) walk in closet. Ska bli kul när jag fått klar den med hyllor och krokar, även lite belysning. Fast en sak i taget nu.

Draperiet/gardinen är på plats och det är den jobbiga biten. Vist själva gardinen är köpt på Ikea för alla 99 kr färdigsydda men vilket jobb det är med att lägga upp och stryka, finns det något tråkigare. Har säkert tagit mig tre timmar. Hur orkar ni?

Här blir det nog inte många gardiner till i mitt liv. Ska undvika dem så länge det bara går. Sen det där med att stryka. Det undviker jag så mycket som möjligt i livet. Tycker någon att det är ro fyllt? Frågar du mig är det bland det tråkigaste som finns. Stryka stora tygstycken och stå i kö är väl det tråkigaste som finns eller?

 

Flera argument för att inte ha gardiner.

  • Dem drar åt sig damm och måste tvättas om man vill ha rent i sitt hem.
  • Dem skymmer sikt ut från våra trånga hem.
  • Mindre ljusinsläpp.
  • Du slipper stryka i flera timmar.
  • Slipper svära om att dem inte är lika långa när du lagt upp dem.
  • Sparar pengar genom att slippa köpa en massa dyra gardinstänger, för de billiga är fula och rangliga.
  • Behöver du flera argument kan jag maila dem...

 

Men som sagt det blev verkligen snyggt till dotterns walk in closet men ett gardin par får jag väl leva med för hennes skull.

 

 


Kommentarer


Skriv gärna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0