LUU-nah heter varken jag eller...

I fredags när jag skulle hämta Luna från dagis vilket jag aldrig gör fråga jag efter min dotter och dem såg ut som frågetecken. Upprepade hennes namn och sa att jag var hennes mamma. Ingen fatta. Till slut sa en fröken du menar LUU-nah. Jag vred på huvudet lite snett och sa ja.
 
Vad heter nu min dotter och mitt synamn? Vet du? Kan du uttala namnet Luna? Troligtvis inte för 99% säger FEL. Jo ni säger LUU-nah. Luna betyder måne och namnet kommer ursprungligen från Italien. La luna betyder månen på italienska. Och det uttalas så här:
 
 
 
 
 
 
Om du så vill LOU-nah. 
Har du fortfarande svårt med uttalandet kolla på Harry Potter filmerna. Här har ni ett klipp:
 
 
 
Blev även ett par byxor.
 
 


Kommentarer


Skriv gärna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0