Tunika med luva i storlek 80, tjuvtitt!

Uppstod ett problem när jag skulle montera dit luvan på tunikan. Denna är specialbeställd i storlek 80. Annars dem med luva som jag har är i storlekarna 110-128.
 
På storlek 80 har jag knäppningen på axeln vilket blir ett problem för att luvan måste monteras fast framför axelsömmen. Men idag har jag övat och på att göra sprund så slutresultatet på denna tunika kommer bli så grym. Här har ni några foton att tjuvkika på.
 
Här inser jag att jag fått ett problem.
 
Gör om, gör rätt! Kan bli så när det är specialbeställningar att man får tänka om.
 
Broderat fickan med prinsesskrona. 
 
Broderingen är inte tvättat därför ser den lite luddig ut. Man måste ha ett "tyg" ovan broderiet när man broderar på trikå, för annars drar sig broderingen. Och detta är vattenlösligt. Går bort i första tvätten.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Skriv gärna en kommentar här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0